A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||||||||||||||||||
2 | Mooduli liik õppekavas | Moodul | EKAP | Õpetajad | Mooduli rakenduskavas sisalduvad teemad, mille õpetamisel kasutatakse IKT vahendeid ja arendatakse IKT pädevusi | Hetkel õppetöös kasutatavad E-kesk-konnad /programmid jms (loetelu) | Hetkel õppe-töös kasuta-tavad IKT seadmed (loetelu) | E-keskkondade ja IKT seadmete vajadus tulevikus? | Kas selle mooduli õpetamiseks on loodud moodle kursus? | Milliseid teemasid on sellel õppekaval võimalik e-kursusena tulevikus õpetada? | ||||||||||||||||
3 | PÕHIÕPINGUD | |||||||||||||||||||||||||
4 | Metsanduse alused | 6 | Lauri Toim, Erle Tüür, Ülle Käärik, Evelin Saarva | 1) Puuliigid 2) Metsakahjustused 3) Metsakasvukohatüübid 4) GPS ja kaardid | Teema 4: Metsaregister, GoogleMaps, Maa-Ameti Geoportaal. Android keskkonna rakendused: Metsaeraldised ja GPS Tracker. Teema 3 IVA-keskkond | Teema 4: GPS vastuvõtjad, tahvelarvutid. Teema 3 arvuti | Teema 4: tarvis 10 kaasaegset GPS vastuvõtjat ja 10 (pritsmekindlat) tahvelarvutit. Ilmastikukindlad pisikaamerad, mille abil saab salvestada pildi ja videomaterjali nii õpetaja kui õpilase sooritusest, et seda hiljem taasesitada. Teema 3 jaoks tahvelarvutid | Teema 1, 2 ja 3 puhul ei ole. Teema 4 puhul ei ole. Teema 3 jaoks on olemas e-kursus IVA-keskkonnas | Teema 4 puhul on mõeldav, sest ekraanivideosid seadmetest ja tarkvaradest oleks võimalik eeltööna kasutusse võtta küll. Teema 3 on osaliselt võimalik õppida e-kursusel | |||||||||||||||||
5 | Raietöö alused | 9 | Saeõpetus | metsaregister, youtube, powerpoint | Arvuti; projektor; GPS; saediagnostika seade; | ei | Teooria osa | |||||||||||||||||||
6 | Metsakasvatus | 6 | Dimitri Randoja, Kaido Saar, Sulev Tooming, Ole Hütt, Janno Traks, Tõnu Reinsalu | Metsaga seotud mõisted, takseertunnused ja õigusaktid, nende kasutamine metsakasvatuses. Langi pindala määramine. Kaardi ja GPS-i kasutamine. Ümarmetsamaterjalid.Raie planeerimine | Riigi Teataja, Metsaregister ja Maa-ameti geoportaal. | Arvuti+projektor | Tahvelarvutid; droon | Ei | Teooria osa | |||||||||||||||||
7 | Karjääri planeerimine ja ettevõtluse alused | 6 | Veiko Belials, Merle Aasna | Kutsestandardid ja Eesti kvalifikatsiooniraamistik;Õpioskused; Metsaklaster tööandjana; Tööohutus; Töösuhted. Ettevõtluse ja turunduse alused | Internet (Riigi Teataja, Tööinspektsiooni lehekülg, Kutsekoda, Klastri osalised). Internet (töötukassa, statistikaamet, riigiportaal, äriseadustik, konjuktuuriinstituut), e- keskkonnad (e-Formular, Surveer), videod (youtube, intervjuu, areng), powerpoint | Arvuti, projektor; õpilase oma seade (nutitelefon) | Tahvelarvutid | Ei | Osad isikutestid; teoreetiline osa (ilmselt on mõeldud ettevõtlust. Veiko) | |||||||||||||||||
8 | Metsauuendamine | 4 | Ülle Käärik | Istutusmaterjal, külvamine ja istutamine | Internet (youtube, quizlet, moodle, Metsaregister, Riigi Teataja, Erametsakeskuse ja RMK koduleht) | Arvuti, projektor | GPS-vastuvõtja | on alustatud kursuse loomisega | ei ole | |||||||||||||||||
9 | Uuendusraiete praktilised tööd | 3 | Sulev Tooming, Ole Hütt, Janno Traks | Seadusandlus. Ümarmaterjali kvaliteet ja mõõtmine. Raie planeerimine | metsaregister | Arvuti, GPS | Täppis-GPS | ei | Teooria osa | |||||||||||||||||
10 | Metsatööde praktika | 10 | Meelis Kall, Kaia Pilden | Kõik teemad. Praktikapäevikute ja praktika aruannete koostamine, vormistamine, õigekiri. | Moodle, metsaregister, MS Word, 360 kraadi hindamislingi täitmine internetis, DigiDoc | Arvuti, nutitelefon | JAH | |||||||||||||||||||
11 | Juhtimine ja majandamine | 6 | Merle Aasna, Piret Mikko | Teema 1: organisatsioonikäitumine ja suhtlemine; teema 2: ettevõtlus. Asjaajamine | Internet (töötukassa, statistikaamet, riigiportaal, äriseadustik, konjuktuuriinstituut), e- keskkonnad (e-Formular, Surveer), videod (youtube, intervjuu, areng), powerpoint. Tekstitöötlusprogramm. | Arvuti, projektor, videokaamera, õpilase oma seade (nutitelefon) | Tahvelarvutid | Ei | Teema 1: vähesel määral (sissejuhatavad teoreetilised osad); teema 2: teoreetilised osad. Asjaajamine (osaliselt) | |||||||||||||||||
12 | Keskkonnahoid | 2 | Evelin Saarva | Õigusalane info, keskkonnahoiu nõuded ja keskkonnakaitselised piirangud | Internet (Maa-ameti kaardirakendus, Metsaregister, EELIS, Riigi Teataja) | arvutiklass, arvuti, projektor | tahvelarvutid | ei | Piirangud ja kitsendused, millega peab arvestama metsamajanduslikke töid planeerides | |||||||||||||||||
13 | Puiduvarumistehnoloogia | 2 | Tõnu Eller | Puiduvarumise omahinna prognoosimise alused; tehnilised vahendid, masinad ja seadmed puiduvarumiseks, ohutusnõuded metsatööl. | ÕIS-is õppematerjalid ja juhendid; ettevõtete ja organisatsioonide kodulehed; vabald kättesaadav veebiinfo | Klassiarvuti, projektor ja ekraan. | Smart tahvli kasutamise võimalus parandaks visuaalse materjali esitamise ja näitlikustamise praktilisust; samuti näiteks koorma jms virnmaterjali mahu selgitamist abistav tarkvara. | EI | Erineva metsatehnika kasutusvõimaluste tutvustus võiks aidata koolist puudujaid mõnevõrra iseõppimisel kui muidugi suudavad sellele keskenduda. | |||||||||||||||||
14 | Metsa haldamine | 10 | Lauri Toim, Tenek Mäekivi | Metsa hindamine, metsa korraldamine. Arendatakse tabelarvutamise oskusi, info leidmise oskusi, GIS rakenduste kasutamist, looduses info töötlemist nutilahendustes. | ArcGis, metsaregistri veebirakendus, MS Excel, Otsingumootorid jne. Android keskkonna rakendused - Metsaeraldised, Metsa tagavara. | GPS, tahvelarvutid (Android, 3 tk), Desktop arvutid | tahvelarvutid (IOS, Android, Windows). Kaugseire ja tööde planeerimise läbiviimiseks kaameraga varustatud multikopter ehk droon. | e-kursust ei ole, on võimalus postitada iseseisvaid töid ja neid tagasisidestada nii õpetajal kui õpilastel | Kogu sessioonõpe teoreetilise osa tarvis tuleb luua e-kursus, kus on võimalik ainet omandada, kui ka tulemust kontrollida. | |||||||||||||||||
15 | Metsuripraktika | 30 | Meelis Kall, Kaia Pilden | Praktikapäevikute ja praktikaaruannete koostamine, õigekiri. | Lauaarvuti | Lauri ja kolleegid teevad ettepaneku konverentskõnede läbiviimiseks kohaldatud ruumi sisustamiseks (mikrofoni ja kõlarisüsteem ja helisummutus). Tähelepanuta ei tohiks jätta tarkvara poolt. Sageli kaasneb konverentskõnede tarkvarale ka loengusalvestuse funktsioon. Suuremates õppeasutustes on selline süsteem hästi tööle läinud. | ||||||||||||||||||||
16 | ||||||||||||||||||||||||||
17 | ||||||||||||||||||||||||||
18 | VALIKÕPINGUD | |||||||||||||||||||||||||
19 | VALIKÕPINGUD | Jahindus | 3 | Einar Must | ||||||||||||||||||||||
20 | Metsade kõrvalkasutus | 2 | Evelin Saarva | 1) metsa kõrvalkasutuse võimalused sh ökosüsteemiteenused; 2) metsa mitmekülgse kasutuse võimalused alternatiivettevõtluseks | Internet, esitlusprogrammid | arvuti, projektor | ei | kõrvalkasutuse võimalused ajalooliselt ja tänapäeval | ||||||||||||||||||
21 | Raied eritingimustes | 2 | Kaido Saar, Helvis Koort, Ole Hütt | Raied piiratud ruumis, ohutu langetussuuna valik | Ei | Arvuti, projektor, | ||||||||||||||||||||
22 | Mootorsaagide hooldus ja remont | 4 | Tõnu Reinsalu | Mootorsae ehitus | Saediagnostika | Arvuti, projektor, saediagnostika seade | Nutitelefoni lisaseade saesisemuse vaatluseks (nagu kirurgidel) | ei | ||||||||||||||||||
23 | Informaatika | 2 | Riina Tralla | 1) mõistab infotehnoloogia rolli, võimalusi ja potentsiaalseid ohte
2) hindab kriitiliselt saadaoleva teabe usaldusväärsust 3) kasutab peamisi arvutirakendusi ning interneti võimalusi nii isiklikel kui tööalastel eesmärkidel 4) rakendab abivahendeid teabe loomiseks, mõistmiseks ja esitamiseks korrektses keeles ning kasutab internetipõhiseid otsingusüsteeme ja muid teenuseid. | MS Office 2016, Irfanview, eesti.ee, coggle.it, mindmap.com, weebly.com, google,com, onedrive.com, prezi.com, quizizz.com, kahoot.it, quizlet.com, smore.com, padlet.com, siseveeb.ee/luua | Arvutiklass, oma seade | tahvelarvutite klass | ei | tõenäoliselt kõiki teemasid. | |||||||||||||||||
24 | Eneseväljendus | 4 | Kaia Pilden | 1. Sõnastab ja väljendab oma suulisi ja kirjalikke argumente veenvalt ja kontekstikohaselt. 2. Kasutab kutse- ja erialaste probleemide lahendamisel infoallikaid, otsib, kogub ja töötleb teavet ning hindab kasutatava teabe usaldusväärsust. | MS Office 2016, google, siseveeb.ee/luua | arvutiklassi lauaarvutid | arvutiklassi lauaarvutid | |||||||||||||||||||
25 | Erialane võõrkeel | 6 | Reet Ainsoo | Kõik teemad | Internet, PP, Online vahendid ja -keskkonnad | Arvuti, projektor | Arvutiklass | Ei | Osaliselt kõiki teemasid | |||||||||||||||||
26 | Ehituse alused | 2 | Hannes Tilk | |||||||||||||||||||||||
27 | Saematerjalide tundmine | 2 | Tõnu Eller | Saematerjali kvaliteediga seotud mõisteid ja sorteerimisteooriat käsitlevad teemad ja/või nende osad. | Veebis kättesaadavad juhendid ja nende lühikokkuvõtted ning testid avatakse ja viidatakse vastavalt vajadusele. | Klassiarvuti, projektor ja ekraan. | Smart tahvli kasutamise võimalus parandaks visuaalse materjali esitamise ja näitlikustamise praktilisust | EI | Mõistete osa vastavas õppeaines. | |||||||||||||||||
28 | Innovaatika alused | 2 | Vakantne | |||||||||||||||||||||||
29 | Metsatööde valikpraktika | 13 | Meelis Kall | |||||||||||||||||||||||
30 | Metsakultuuride hooldamine | 2 | Ülle Käärik , Saeõpetajad | pole vajadust, see on praktiline moodul | Internet, youtube | arvuti, projektor | vajadus puuudub | ei | ei ole | |||||||||||||||||
31 | Puiduõpetus | 2 | Ülle Käärik | Üldosa, mõisted | Internet, youtube | arvuti, projektor | vajadus puuudub | ei | teoreetilist osa | |||||||||||||||||
32 | GIS metsanduses | 1 | Tenek Mäekivi | Kogu moodul | ArcGis, ArcPad | Arvutiklass | redigeerimisvõimalusega GPS seadmed | ei | teoreetilist osa, tuleb illustreerida | |||||||||||||||||
33 | Saetööstuse algõpe | 2 | Tõnu Eller | Saetööstuse tehnoloogiaid tutvustavad teemad ja nende osad. | Veebis kättesaadavad juhendid ja nende lühikokkuvõtted ning testid avatakse vastavalt vajadusele. | Klassiarvuti, projektor ja ekraan. | Smart tahvli kasutamise võimalus parandaks visuaalse materjali kasutamise praktilisust | EI | Saetööstuse mõisteid saab tutvustada ja tehnoloogia etappide järjestuse põhialuseid selgitada. | |||||||||||||||||
34 | ||||||||||||||||||||||||||
35 | ||||||||||||||||||||||||||
36 | ||||||||||||||||||||||||||
37 | ||||||||||||||||||||||||||
38 | ||||||||||||||||||||||||||
39 | ||||||||||||||||||||||||||
40 | ||||||||||||||||||||||||||
41 | ||||||||||||||||||||||||||
42 | ||||||||||||||||||||||||||
43 | ||||||||||||||||||||||||||
44 | ||||||||||||||||||||||||||
45 | ||||||||||||||||||||||||||
46 | ||||||||||||||||||||||||||
47 | ||||||||||||||||||||||||||
48 | ||||||||||||||||||||||||||
49 | ||||||||||||||||||||||||||
50 | ||||||||||||||||||||||||||
51 | ||||||||||||||||||||||||||
52 | ||||||||||||||||||||||||||
53 | ||||||||||||||||||||||||||
54 | ||||||||||||||||||||||||||
55 | ||||||||||||||||||||||||||
56 | ||||||||||||||||||||||||||
57 | ||||||||||||||||||||||||||
58 | ||||||||||||||||||||||||||
59 | ||||||||||||||||||||||||||
60 | ||||||||||||||||||||||||||
61 | ||||||||||||||||||||||||||
62 | ||||||||||||||||||||||||||
63 | ||||||||||||||||||||||||||
64 | ||||||||||||||||||||||||||
65 | ||||||||||||||||||||||||||
66 | ||||||||||||||||||||||||||
67 | ||||||||||||||||||||||||||
68 | ||||||||||||||||||||||||||
69 | ||||||||||||||||||||||||||
70 | ||||||||||||||||||||||||||
71 | ||||||||||||||||||||||||||
72 | ||||||||||||||||||||||||||
73 | ||||||||||||||||||||||||||
74 | ||||||||||||||||||||||||||
75 | ||||||||||||||||||||||||||
76 | ||||||||||||||||||||||||||
77 | ||||||||||||||||||||||||||
78 | ||||||||||||||||||||||||||
79 | ||||||||||||||||||||||||||
80 | ||||||||||||||||||||||||||
81 | ||||||||||||||||||||||||||
82 | ||||||||||||||||||||||||||
83 | ||||||||||||||||||||||||||
84 | ||||||||||||||||||||||||||
85 | ||||||||||||||||||||||||||
86 | ||||||||||||||||||||||||||
87 | ||||||||||||||||||||||||||
88 | ||||||||||||||||||||||||||
89 | ||||||||||||||||||||||||||
90 | ||||||||||||||||||||||||||
91 | ||||||||||||||||||||||||||
92 | ||||||||||||||||||||||||||
93 | ||||||||||||||||||||||||||
94 | ||||||||||||||||||||||||||
95 | ||||||||||||||||||||||||||
96 | ||||||||||||||||||||||||||
97 | ||||||||||||||||||||||||||
98 | ||||||||||||||||||||||||||
99 | ||||||||||||||||||||||||||
100 |